mandag den 23. februar 2009

Nybyvej 51. uge 7. og 8.





Fra den 9 - 22/2 - 09
Det har været en spændende periode i haven, især fordi jeg for første gang, har fanget Musvåge. Det startede faktisk med, at 3 Musvåger, satte sig 3 forskellige steder i haven, sådan bare for at se, om der var noget at hente, den ene blev mere og mere nærgående, landede både ved foderhuset og sad flere gange ved mit andet fodersted, for til sidst at vandre rundt på jorden, og se nettene an, så kunne jeg ikke dy mig, uden at skulle prøve, om jeg kunne få jaget fuglen i nettet, og sørme om det ikke lykkedes, fantastisk at stå med så stor en fugl i hånden.
Men så kom problemerne, jeg havde da ingen ringe til fuglen, så jeg måtte kontakte Hans, som så var behjælpelig med de rigtige ringe.
Det blev til 62 mærkede fugle: Musvåge 1 - Musvit 25 - Blåmejse 14 - Skovspurv 4 - Grønirisk 2 - Stillits 1 - Solsort 7 - Bogfinke 6 - Kvækerfinke 2 og hele 25 aflæsninger.
Elers har det mest spændende været 10 Stillits ved foderbrædtet, flere dage har de siddet og kvidret i mit Valnøde træ, en hel del Solsorte og Vindrosler har fouragertet under de store Egetræer.
Benny

Ingen kommentarer: