torsdag den 31. marts 2011

Nybyvej 51 Marts måned 2011.

Så gik der hul på trækket, derfor har det været en fantastisk måned her i haven. Det kan man også se, på den følgende gennemgang af ringmærkede fugle. Det er blevet til 335 mærkninger, fordelt på: Musvit 101 - Blåmejse 77 - Solsort 4 - Dompap 9 - Stor Dompap 7 - Halemejse 10 - Skovspurv 9 - Bogfinke 45 - Kvækerfinke 15 - Grønirisk 30 - Spætmejse 1 - Kernebider 5 - Sumpmejse 5 ( 107 forskellige rmk. her på matriklen ) Gulspurv 5 - Jernspurv 5 - Rødhals 10 - Stor Flagspætte 4 - Sortmejse 1 - Stillits 1 - Grønsisken 1. 20 arter ialt og 17 aflæsninger. Jeg har i flere dage haft både syngende Huldue og kaldende Lille Flagspætte. Den Kort Tåede Træløber har også gæstet haven, men undgået nettene. Jeg har hørt de første Gransangere og i den sidste del af måneden, dukkede flere Stillits og Grønsisken op. Det mest spændende er en flok Sjagger, de har nu opholdt sig, delvis på engen og i de store Egetræer, i mere en 10 dage, der en kvidrende larm, iflettet det almindelige sjag - sjag - sjag, det bliver spændende at se, om det kan blivet til en flok ynglende fugle. Det vil være en fin afslutning på mit ringmærker arbejde her på Nybyvej 51. Jeg er blevet bedt om at flytte, da man skal bruge boligen til ny medarbejder, jeg har dog fået et helt år til at finde noget andent, men har allerede fundet en bolig i Nykøbing, så pr. 30/6 skulle jeg gerne finde et par nye steder at ringmærke på. Benny.

Ingen kommentarer: