torsdag den 30. oktober 2008

Frustationen breder sig!


Idag var en af de dage, hvor man godt kan gå og blive lidt frustreret, for stationshaven myldrede med fugle fra morgenstunden, men samtidigt silede regnen ned og umuliggjorde fangst. Jeg havde dog nogle få net oppe i en time om morgen og det gav omkring 50 fugle, hvoraf størsteparten var jernspurv og bogfinke! Efter en time tog regnen til og nettene måtte lukkes! Gert og jeg kørte derfor til Maribo for at teste nogle flere fugle for fugleinfluenza. Der stod godt med ænder og det lykkedes hurtigt at fange 2 hanner og lidt efter 2 hanner mere. Til sidst blev 2 hunner mærket, men så var vi også løbet tør for brød, så efter et hurtig tur ind hos den lokale pølsevogn kørte vi ind og købte lidt mere toastbrød og så ned og prøve igen. Der kom ret hurtigt en grønbenet rørhøne hen for at få noget brød, men den holdt sig dog hele tiden uden for rækkevide, men pludselig kom den helt hen til mig og så er det ellers bare med at være hurtig, og det lykkedes!

Fuglen var en 2k+ hun, og den blev også testet for fugleinfluenza! Herefter kørte vi til Gedser igen i håb om, at regnen var stoppet, men dette var vi dog ikke heldige med. Satte dog 100 netmeter op og så gik jeg rundt ved nettene konstant resten af dagen. Resultatet blev 95 mærkede fugle, hvor det bedste nok var en nordlig træløber, men 33 jernspurve var også flot!

Om aftenen løjede vinden af og regnen stoppede, så forsøgte endnu engang at fange perleugler!

Det blev dog en nat uden fangst, men klokken 0.30 så jeg en fin perleugle der sad i et lille træ to meter fra stien!

Jesper Foto: GJ

Ingen kommentarer: