onsdag den 23. juli 2014

Østtysk gransanger

Allerede fra første runde var der rimligt pænt med fugle i nettene, det kunne hurtigt ses at mange af de fugle fra de tidligere dage havde forladt haven.
På anden runde hænger en gransanger med ring i nettet og da jeg allerede havde mærket et par stykker på første runde regnede jeg med at det var en af dem men tjekker den og ser at den starter med AX så vidste med det samme at det ikke var en Dansk gransanger.
Da jeg får kigget nærmere på den ser jeg at der står Hiddensee Germania på ringen.
Det er altid sjovt med eksterne kontroller.
Frem til klokken 9 var der ok med fugle og derfra var der kun 1-2 pr runde frem til 12.30 som var tom hvor jeg lukkede ned.
Dagen endte på 55 nymærkninger af 17 arter hvilket er ret pænt på denne tid af året.

Henrik Jørgensen

Ingen kommentarer: