søndag den 24. januar 2010

Koldt

Et smukt rosenfingret daggry. -10c og frisk vind fra SØ. Windchill -29c. Pissekoldt.
Jeg valgte p.g.a. blæsten kun at sætte de net, der stod i nogenlunde i læ. Det var blot 7, og selv de stod spændt som en spiler. Det blev selvfølgelig også en mager dag, indtil nettene blev klappet kl. 13:30.
Der var en pæn flok sjaggere øverst i buskene og også et pænt antal vindrosler inde i buskene, men jeg tror at de har luret det med nettene. De spændte net var lette at se, og de nærmest kastede droslerne ud igen, hvis de fløj ind i nettene mod vinden.
Dagens mærkninger:
Kvækerfinke 5
Sjagger 6
Vindrossel 7
Grønirisk 1

I alt 19 mærkninger.

På 7 ringmærkningsdage blev der ialt mærket 305 fugle, fordelt på 10 arter. Det synes jeg er meget tilfredsstillende og bedre end jeg havde turde håbe på. Det konstante snedække og kulden tror jeg er en væsentlig årsag til resultatet.
Der blev i perioden desuden aflæst en sjagger med en finsk ring.

Stig
C-160

Og stor tak til dem, der har sendt kommentarer til bloggen. Det er altid fint med lidt feed-back.

Ingen kommentarer: