mandag den 15. marts 2010

15.marts 2010 Stadigvæk masser af sne i haven

Grønsiskener pludrede skadefro ved hejsenettet da jeg ankom ved 13-tiden. Træksnoren var blæst ud af taljen og lå og hvilede sig i en vandpyt. Ingen grønsiskener i det net idag.
Nogle få kvækerfinker fouragerede på foderpladsen foran huset, men forsvandt samtidig med jeg satte nettet. Ingen kvækerfinker idag.
8 net oppe kl. 14:00.
De eneste fugle, der hyggede sig i haven var nogle musvitter, der øvede sig i korsang. De fløj rundt på må og få og virkede rastløse - nærmest som fugle på træk. Jeg fangede 4 musvitter til mærkning. Det blev eftermiddagens eneste mærkninger. Og da jeg genfangede alle to gange senere på dagen, så tror jeg at det var de musvitter, der var i haven.
Og så lige en aflæst musvit. Den blev mærket på Gfu d. 18.10.09 af Jesper.
Nettene klappet kl. 18:30

Det skal blive interessant at se, om vejrudsigtens plusgrader i den kommende uge kan kickstarte de tidlige trækfugle. Jeg vil gøre mit til at dokumentere det.

Stig
C-160

Ingen kommentarer: