onsdag den 27. august 2008

Vrimmel af gærdesangere!


Stod op klokken 04.15 idag og gik ud og begyndte at sætte net op. Da jeg skulle sætte det 3. net op sprang det øverste fag, og mens jeg stod og lappede det, kom en natugle flyvende og landede på netstolpen lige over hovedet på mig, og sad og kiggede ned på mig! På første runde kunne jeg høre, at der sad masser af gærdesangere rundt omkring i haven og smaskede, men fangede dog kun en broget fluesnapper på hele runden, og 2. runde gav samme resultat. 3. runde blev dog lidt bedre og jeg begyndte også at fange mange gærdesangere, desværre var de bare stort set alle sammen ringmærket i forvejen, så det er stadig fugle fra sidste weekends store dage hernede.

Ialt blev det til 44 mærkede fugle i dag og 41 aflæsninger af tidligere mærkede fugle. Både mærkninger og aflæsninger var domineret af gærdesanger, som har rekordår hernede, indtil nu har vi mærket 538! Det blev også til en rødrygget tornskade mere, så nu har vi mærket 45 af dem i år, hvilket er 2. bedste år nogensinde!

Om aftenen kørte Jens og jeg til Bøtø, hvor det mest spændende var 1 odinshane og 1 fiskeørn!


I morgen lover de stort set samme slags vejr, så ser frem til fredagens vejromslag!

Jesper

Ingen kommentarer: