torsdag den 15. juli 2010

En overraskelse og HÅRDT arbejde


Dagen idag startede lidt for sent for mit vedkommende da jeg havde rendt rundt på stranden en del af natten og set nogle fine mudderklire og lidt måger. Dog uden at fange nogle af dem desværre. Men dette natterenderi gjorde at jeg først vågnede kl. 4.50, men så gik det ellers også hurtigt med at få sat nettene, og så lige ind og lave en spandfuld kaffe, og ud på første runde.

Første fugl sad i ø6, og stor var min overraskelse da jeg kunne pille en 1k sortstrubet bynkefugl ud af nettet. Det var stationens 4. mærkede gennem tiderne og bevis for at arten har ynglet på Falster for første gang nogensinde. Den havde ikke været af reden i meget mere end en uges tid, så den kan ikke være fløjet hertil fra andre steder, men ifølge lokale har et par også fået to unger på Falster i år!

Lidt efter sad der sørme også en ung husrødstjert i nettet, hvilket er første her i efteråret. Og den 3. sangdrossel indenfor de sidste 4 dage røg også i nettet og lidt efter sad en stor flagspætte også i nettet.

Ialt blev det til 13 mærkninger idag, hvilket er rigtigt pænt, da der var dårligt vejr i nat og om morgenen!

Når jeg ikke går rundt ved nettene har jeg brugt de sidste dage poå at gøre stationshaven klar til efterårssæsonen. Det er noget af et hårdt slid at fjerne brombærkrat i 27 graders varme, men det går hurtigt fremad og nu er haven efterhånden ved at være klar til sæsonstart den 20. juli!

Jesper Brinkmann
Fotos: Jesper Brinkmann (taget med mobil - derfor den elendige kvalitet)

Ingen kommentarer: