tirsdag den 6. juli 2010

Nybyvej 51. juni måned.




I denne måned har det været, sløjt med fugle i haven, det må skyldes yngleperioden. Men det er alligevel blevet til en hel del arter, de første 1k fugle og mærkning af unger i kasserne.
Antal arter: 21 Fordelt på: Havesanger 2 - Stær 2 + 4 pull - Rødstjert 1 - Jernspurv 1 - Spætmejse 5 - Munk 3 - Gråspurv 2 - Skovspurv 57 - Solsort 9 - Musvit 19 + 11 pull - Løvsanger 1 - Rødhals 4 - Kernebider 4 - Bogfinke 3 - Grønirisk 6 - Dompap 2 - St. Flagspætte 8 - Gulspurv 1 - Sumpmejse 3 ( nr. 82 - 83 og 84 ) - Blåmejse 1 - Ugle sp. 4. I alt 153 ringmærkninger.
Aflæsninger 7.
Den største overraskelse kom den 3/6, hvor jeg hørte Pirol synge. Oplevelsen varede ca. 25 min, og jeg forsøgte at finde fuglen, for at tage et dokumentations billed, men det lykkedes ikke.
Eller har der været syngende Skovsanger, overflyvende Lille Korsnæb og Ravneparret har været forbi med 2 unger. Den Lille Flagspætte har vist sig et par gange, Huldue - Gøg og Nattergale har været meget aktive.
Jeg har dog intet set til den ringmærkede Havesanger, som jeg havde håbet på, ville besøge haven igen, men det kan jo nås endnu.
Næste måned må være tidspunktet for mærkning af mange 1k fugle, så ringmærknings antallet kan komme op over de 200 - 300 fugle.

Tekst og fotos - Benny
(fotos fra 22/06 2010)

Ingen kommentarer: