tirsdag den 19. oktober 2010

Opklaring ved middagstid gav 2 svenske mejser.

I morges var den helt gal med vejret. Det piskede ned og middelvinden lå vel på 15m/s fra sydvest, så det eneste jeg kunne gøre var at tage lygte og ketcher med på stranden for at fange vade- og andefugle. Stranden var bare helt tom, så jeg gik tilbage og fik et tiltrængt morgenbad - en luksus, der ikke havde været tid til længe. Derefter fik jeg tastet alle mine aflæsninger ind fra de store dage, så nu er jeg helt med igen med indtastningsarbejdet.

Lidt over middag skinnede solen pludselig og vinden havde lagt sig lidt, så jeg åbnede 8-9 net. I løbet af 3 timer, blev det til 73 fugle:

Gærdesmutte 1
Rødhals 3
Blåmejse 62
Musvit 3
Grønsisken 4

Imellem alle de umærkede mejser, sad også 2 fugle med svenske ringe. Oplysningerne er sendt til Ringmærkningscentralen på Zoologisk Museum.

Et andet og også meget spændende genfund, er den tidligere omtalte træløber, der bar en fremmed ring. - Fuglen blev mærket på Omø den 13/10 2010 og er så på præcis 4 dage fløjet til Gedser Odde, hvor den sad i nettet Ø8 på sidste netrunde.

Årstotalen for Odden lyder nu på 16647 mærkninger. - Uha, der er ikke langt til de 20kg.

GFU blog v./ Rune S. Tjørnløv

Ingen kommentarer: