mandag den 30. juli 2012

De seneste dage har der været udskiftning på stationen. Clausjannic drog hjem igår og her til middag kørte Rune også hjemad, hvilket for en stund betød at jeg var alene på stationen. Da jeg havde lukket net besluttede jeg mig for at køre ind til Gedser og købe ind til et rigtigt herremåltid. Således blev dagens aftensmad en oksebøf med tilbehør i form af pomfritter og pebersauce - bestemt ikke værst!

Dagens ringmærkning endte på 44 nymærkninger, hvilket var ganske tilfredsstillende, vindretningen taget i betragtning. De første mange timer bød mest på gulbuge, gærdesangere, kærsangere, tornsangere og havesangere, men senere sad der en spætmejse, og sørme om det ikke også blev til en skovsanger og efterårssæsonens første grå fluesnapper! Sørme nogle dejlige fugle.

Her til aften er Jesper og Fie ankommet. Vejret for imorgen ser ikke særligt lovende ud for ringmærkning, med 10 m/s fra V/SV, men jeg er sikker på vi nok skal få det hyggeligt.




Blog og fotos v/Anders Odd Wulff Nielsen


Ingen kommentarer: