torsdag den 5. juli 2012

Østenvinden slukker trækket

Endnu en dag med østlig vind og igen idag halvkraftig herude på odden. Det blev da også en dag med kun 13 mærkninger, hvoraf næsten alle sammen var unger fra havens ynglefugle. Dog fik jeg langt om længe en fin stor flagspætte i nettet, efter den har gæstet haven dagligt næsten hver dag siden jeg ankom til stationen.

I de meget tidlige morgentimer kom 2 fantastisk flotte røde glenter glidende i meget lav højde over stationshaven, med en sortkrage lige i hælene. Glenterne var tilsyneladende mere bange for kragen end for mig, for når kragen dykkede efter dem lavede de nogle fantastiske styrt lige ned mod mig for at undgå kragens mobberi. Med sådan en måde at starte dagen på gør det ikke så meget, at man ikke fanger ret mange fugle resten af dagen! Ravnen var også på plads igen idag, og viste sig fint frem ude på fårefolden foran stationen!
Ellers gik dagen med havearbejde, så haven er klar til at modtage besøgende til "Gedser open air" på lørdag! Kig gerne ud!
Imorgen er der jo varslet skybrud, så det leder jo tankerne tilbage til sidste sommer, hvor det ene skybrud efter det andet rullede hen over Gedser og gjorde det til DK´s vådeste by 2011! Imorgen ser det heldigvis ud til at det er bornholmerne der står for tur, men jeg slipper nok ikke helt for regn, og pt ligger en tæt kold havgus over hele odden, så det bliver nok ikke til meget ringmærkning imorgen!
Jesper

1 kommentar:

Unknown sagde ...

Hej Jesper ja håber ikke i drukner dernede.
Hilsen Preben