onsdag den 4. juli 2012

En kæmpe kærsanger og kratrydning

Idag var der ret hård vind fra øst om morgenen, hvilket aldrig er godt hernede. Der var da også meget langt mellem fuglene, men en 2k karmindompap blev dog mærket på 2. netrunde. Lidt senere gik også hele 2 unge husrødstjerter i nettet, hvilket bringer totalen for denne art op på 10 i år!

I alt blev det til 19 mærkninger idag og dagens sidste fugl fik pulsen lidt op. Pillede den ud af nettet som en sikker kærsanger, men vingelængden sagde 76,5mm, og kærsanger må ikke overstige 76mm ifølge Svenssons, notch kom helt op på 12,7, hvilket også er alt for langt til kærsanger. Alt andet passede dog på kærsanger, så må bare have været en kæmpe stor han.
Gert kiggede ned med hækklipperen, så vi gik i krig med at få ryddet ved alle net og langs stierne i haven. Det var frygteligt varmt at gå og gøre med den stegende sol i nakken, og vi måtte holde en del drikkepauser for ikke at ende vores dage ude i haven. Vi nåede dog rigtigt meget idag, og netbanerne ser nu rigtigt flotte ud. Nu skal man heller ikke gå slalom for at undgå brombærgrene der hænger ud over stierne!
Fie kørte med Gert til Nykøbing om eftermiddagen, da hun skal starte på sit nye arbejde imorgen, så nu er jeg alene tilbage på stationen.
Jeg var inde i byen og handle om eftermiddagen og på vej tilbage til stationen går jeg langs stranden. På et tidspunkt kigger jeg ned på stranden, og 10 meter fra mig sidder en kæmpe ravn med ryggen til mig og hakker løs i en død skarv. Nåede at nyde denne "nærkontakt" med en ellers sky fugl i nogle få sekunder før den vendte sig om og fik øje på mig.
Jesper
Fotos: Jesper

Ingen kommentarer: