lørdag den 13. april 2013

Besøg fra Tyskland

Igen vidste jeg fra morgenstunden at der ville blive mange fugle at ringmærke.
Efter to runder måtte jeg lukke nogle net så jeg kunne følge med og jeg måtte tage ringmærkervesten på så jeg kunne følge med holde runderne (dvs. tiden) - fuglene blev så ringmærket ved nettene. Når man er alene kan dette være en meget hurtigere metode.
Arkivfoto: Hans Lind

På kun tre timer var 155 fugle blevet mærket, men kl. 9.30 måtte jeg lukke ned pga regn.
Klokken 14-18 satte jeg lidt net op ved stationen og det gav lidt ekstra og dagen endte på 188 mærkede fugle.
En tysk blåmejse blev aflæst.

Arkivfoto: Gert Jeppesen

Der var mange hjejler, regnspover over stationen efter middag.

Arkivfoto (Almindelig hjejle): Louis A. Hansn

I morgen tager jeg ringmærkervesten på fra morgenstund så må jeg se om den nye dagsrekord for i år kan slås.

Mvh,
Henrik Jørgensen

Ingen kommentarer: