mandag den 22. juni 2009

Daddy is back in town


Da der her til aften skulle være styregruppemøde på stationen tog jeg toget fra Vejle klokken 05.45 imorges og ankom til Gedser klokken 11.30. Satte hurtigt nettene op og selvom det allerede var middagstid, var der da lidt fugle at fange! Det blev blandt andet til 4 unge stære mere og ellers var der lidt gærdesangere og en enkelt gulbug. Jeg holdte nettene åbne under mødet og da jeg tog klokken 22-runden, sad den ene natugle på pælen til hejsenettet. Da jeg kom hen til hejsenettet gled den lige så elgant ned i det næste net på runden og jeg kunne hermed mærket stationhavens 4. natugle gennem tiderne og den første siden 2007. En fin 2k han (billedet er arkivbillede af en tidligere fangst).

Ialt blev det til 16 mærkninger og 6 aflæsninger idag, så ganske pænt i og med at morgenmærkningen manglede!

Håber på mange fugle i garnene imorgen!

Jesper Brinkmann
Foto: GFU arkiv

Ingen kommentarer: