lørdag den 26. juni 2010

Mange 1k fugle og en overraskelse.






Den 23/6 - 2010.



Indspiret af vores fangst om fredagen, tog jeg på stationen igen om mandagen. Nettene var sat kl. 06.15, en del senere en solopgang. Der var en hel del fugle på første runde, og mange ungfugle sad i buskaset og tiggede på mad, en enkelt Karmindompap sad og sang, Natuglen havde fundet ly på en fuglekasse, i det gamle skur.
Kl. 08.50 kom jeg til nettet, N6, her sad en stor plump fugl, som jeg ikke lige havde set før, ej heller bemærket i haven, det var en Sanglærke og da jeg fik pillet den ud, opdagede jeg at den var ringmærket, med udenlandsk ring. Dette lød spændende, så jeg ringede til Hans Lind, så vi sammen kunne få aflæst fuglen, og få taget et par fotos af denne spændende aflæsning. Det er ikke hver dag der bliver fanget Sanglærke på stationen.
Elles blev det på dagen til: Tornsanger 1 - Munk 1 - Tornirisk 10 ( flest 1k ) - Havesanger 2 - Jernspurv 2 - Grønirisk 2
Aflæst 3 fugle.

Benny

1 kommentar:

Gedser Fuglestation sagde ...

Jeg kan da oplyse, at ringen var belgisk!
Hans