mandag den 2. maj 2011

Første dag på Gedser Fuglestation!

Jeg ankom til Gedser Fuglestation søndag aften og håbede på en god morgen. Dog var der her til morgen en del vind, så der kunne kun åbnes nogle udvalge net, der stod nok i læ for vinden. Jeg skal godt nok lige vænne mig til at skulle op så tidligt (kl. 04.15), men det kan jo kun blive værre, for solen står jo tidligere og tidligere op i øjeblikket! Nå, men der kom da lidt fugle i nettene, især på de første runder. Senere døde det fuldstændig ud. Klokken ti var det blevet til otte fugle! Okay, men det kan kun blive bedre og med vejrudsigten for i morgen håber vi på det bedste.
Ud på eftermiddagen gik jeg en tur ud på sydspidsen og rundt på stranden. Af fugle kan nævnes Gul Vipstjert 22, Mudderklire 3, en del svaler (by,dige og landsvale), Dværgterne 5 og storspove 6.
Jeg skal ringmærke sammen med Rune her det næste stykke tid i maj, så jeg håber på det bedste vejr, gode fangstdage og nogle specialiteter!
Johan H. Funder Castenschiold  

Ingen kommentarer: