søndag den 13. marts 2016

Det er jo d. 13....

Jeg er meget lidt overtroisk, men man skulle næsten tro at fangsten i dag eller mangel på samme havde noget med datoen at gøre. Ikke nok med at vi kun fangede to fugle, så trådte jeg en Skovsneppe (Woodcock) op på første runde. Den rammer et net, jeg kommer om hjørnet hvor den er ud igen og jeg kan se den flyve væk. Den rammer endnu et net! Jeg kommer derhen og når lige at røre nettet i forsøget på at lukke lommen over den, da den flyver ud... Vi fik en Musvit (Great Tit) og en Blåmejse (Blue Tit) i stedet. Sneppen er dog stadig i haven så måske vi får en chance igen i morgen.
Per Bo kom forbi i dag med basser, en meget vel timet trøst. Det er da også en af de ting man skal huske at spise når man er på besøg i Danmark, specielt med alle de sørgelige snaskede efterligninger man finder i udlandet.
Der er kommet svar på den Sortgrå Ryle (Purple Sandpiper) vi fotograferede i Rødbyhavn! Vi er ikke de første til at se den der, og den er ringmærket på Nidingen i Kattegat i maj 2014, som 2k fugl.

Blog v. Andreas Bennetsen Boe

Total: 2

Blåmejse / Blue Tit - 1
Musvit / Great Tit - 1

Ingen kommentarer: