lørdag den 19. marts 2016

Flere hænder!

Hele natten havde været indhyldet i en kraftig tåge, der varede ved om morgenen. Den lagde en dæmper på alt lige fra sigtbarheden til aktiviteten i haven. Det er åbenbart kun hver anden dag vi må ringmærke mere end ti fugle... Også temperaturen var lav. Jeg havde ellers håbet på, at vi var kommet så langt hen, at vi ikke skulle sætte net op ved temperaturer omkring frysepunktet længere. Så er det godt at jeg efterhånden har rigtig godt styr på pejsen her og hurtigt kan få tændt op om morgenen!
Det eneste spændende på runderne blev en Skovsneppe i haven igen, dog ikke nær så tæt på nettene, som den for et par dage siden. Om det er den samme skal jeg ikke gøre mig klog på, men det er godt at vide at der stadig er en lille chance for at sådan en havner i et net igen!
Om eftermiddagen var Laszlo en tur ude på spidsen og på tilbagevejen fandt han en Hedelærke (Wood Lark) på engen ude foran stationen. Der var også mange engpibere (Meadow Pipits), så vi går tænker på at få sat nogen net op derude nu.
Til aften ankom ungdomsmedlemmet Rasmus Momme, som skal hjælpe til og suge til sig i løbet af påsken. Selvom det endnu ikke har været nødvendigt, er det dejligt at man har et sæt ekstra hænder, hvis der nu skulle komme tempo på en af dagene. Rasmus og jeg er blevet enige om at han har fugletrækket med sig, så vi får noget at lave i morgen!

Blog v. Andreas Bennetsen Boe

Total. 6

Solsort / Blackbird - 4
Musvit / Great Tit - 1
Skovspurv / Tree Sparrow - 1

Ingen kommentarer: