tirsdag den 15. marts 2016

Så kom fuglene endelig!

I dag kom dagen vi har gået og ventet på, hvor vi skulle over de tyve fugle! Fra sølle to fugle i går kørte det bare derudaf og vi kom op på 24 fugle! Halvdelen af det kom på én runde og så måtte Lazslo og jeg til at sidde og ringmærke samtidigt ved hver sin station. Det var godt at få øvet lidt tempo igen, så vi er klar til mere travle dage. Der var dog ikke noget særlig spændende i blandt, ingen nye ankomster, vi havde ellers regnet med at vi snart skulle se nogle Fuglekonger (Goldcrest), dem har de jo både haft i Falsterbo og Skagen nu.
Hen mod slutningen kom der en lille omgang støvregn, som kun varede kort og så blev der helt skyfrit! Det udnyttede vi til at komme videre med havearbejdet, der skrider godt frem. F3, som vi er ved at klippe pil ved fangede hele to fugle i dag! Mens vi stod ude i haven kunne vi høre Traner (Crane) og jeg fik øje på en større flok. Jeg skyndte mig ind efter kikkerten (hvad lavede jeg udenfor uden den til at starte med?) og kunne tælle omtrent 85 da jeg nåede ud igen, ellers er der også fløjet godt med Engpibere (Meadow Pipit) og Sanglærker (Skylark) over haven i dag.
Nu håber vi virkeligt at fuglene fortsætter med at flyve i nettene!

Blog v. Andreas Bennetsen Boe

Total: 24

Jernspurv / Dunnock - 1
Solsort / Blackbird - 5
Blåmejse / Blue Tit - 8
Musvit / Great Tit - 3
Skovspurv / Tree Sparrow - 1
Grønirisk / Greenfinch - 5
Gulspurv / Yellowhammer - 1

Ingen kommentarer: