torsdag den 22. april 2010

Det kan kun gå fremad

På fuglefronten må i dag tendere til at være noget det kedeligste, jeg har oplevet på fuglestation. Der skete absolut ingenting! Uheldigvis var min telefon gået ud i løbet af natten, så jeg vågnede først af mig selv en halvanden time senere end planlagt, hvorefter jeg farede op af sengen og bankede nettene op på rekordtid. Pinligt, men det skal ikke ske igen. Det er umuligt at vide, hvor mange fugle, jeg har misset, men da første runde kl. 8 kun gav 3 fugle, må skaden være ret begrænset. Indtil kl. 16 lykkedes det mig at mærke yderligere 2 nye fugle! Hurra for det. Man kan sige to positive ting om dette: 1. Det regnede ikke. 2. Hvor utroligt det end lyder, så slog jeg faktisk Falsterbo i dag - de mærkede kun ÉN fugl! Ligesom i går i øvrigt! Så det er da opmuntrende at vide, at det ikke kun er mig, der har problemer med at fange fugle for tiden.

Jeg fik besøg af Steen Flex fra Vestsjælland. Det var et hyggeligt gensyn og da han oven i købet havde medbragt friske forsyninger af grøn saftevand, var det uden tvivl dagens højdepunkt. Tak for det! Han havde også en skridttæller med, og ved hjælp af den fandt vi ud af, at en gennemsnitsrunde er ca. 750 meter lang. Hvis man altså har alle net åbne. Dermed fik vi opklaret et af livets store spørgsmål, som mange har diskuteret i årevis hernede i Gedser!

Kl. 16 gad jeg ikke spilde mere tid på at gå 750 meter lange runder, mens man kigger på tomme net, og begav mig derfor ind mod byen på stationscyklen for at handle. Det var første gang, jeg prøvede den, og jeg skal da hilse og sige, at den fungerer fint. Især hvis man elsker udelukkende at køre i 3. = højeste gear. Mens det blæste ad helvede til og var fugletomt ude på odden, var der masser af fugle ved rensningsanlægget. 10 Gransangere og 5 Munke uden ringe samt masser af andre fugle, så det var tilsyneladende kun Odden, der var død i dag.

Jeg bør, kan, vil, skal og må fange flere fugle imorgen!

Asger

Ingen kommentarer: