mandag den 18. juli 2011

Gøg & datalogging

I morges ved 9-tiden ankom undertegnede til stationen og straks stod den på kratrydning. Sidst jeg var her, var i påsken og man må sige at der er sket noget siden! Dagen gik med at få ryddet krattet omkring N4, N5 og N6, hvilket også lykkedes ganske godt. I aftes kunne vi sætte alle tre net op, og de står rigtig fint. Samtidig med kratrydningen gik Jesper og jeg på netrunder.

Dagen endte på 18 nymærkninger, hvoraf en gammel Gøg var iblandt. Rigtig fed fugl! Desuden fik vi farvemærket og sat dataloggere på 3 gamle tornsangere, hvoraf den ene var en gammel han, mærket tilbage i 2007.



På vej tilbage til huset hang der i F3 en glinsende træbuk, som jeg ikke havde set før. Jesper kunne konstaterer at det var en Moskusbuk. Arten er relativt sjælden herhjemme og så lugter den meget specielt når den føler sig truet - deraf navnet.

Det er dejligt at være tilbage på stationen efter en lang pause med ringmærkning. Jeg håber på mange fede stunder de næste 12 dage jeg skal være her!

GFU-blog, v. Anders Odd Wulff Nielsen
Fotos: Anders Odd Wulff Nielsen

Ingen kommentarer: