onsdag den 3. august 2011

En sort dag på odden


Dagen startede godt da jeg på netrunde hørte et velkendt skrig, og bagefter kunne se en fin gammel rovterne komme kaldende ind over haven. På næste runde lettede jeg en fasanhøne med 7 kyllinger ude ved lærkenettene. Kyllingerne var en fin størrelse til at blive hængende i nettet, men den eneste der ramte nettet var hønen som efterlod et kæmpe hul i nettet - havde ellers været ny mærkeart for stationen.
Ellers var der meget få  fugle igen idag, men lidt gule vipstjerter lunede dog i fangsten. Over middag kom en stor flok stære igen til haven og pludselig hang der stære i mange af nettene, så jeg måtte ud og igang med arbejdet. Da jeg var færdig havde jeg mærket 36 stære, så det hjalp godt på dagens total. Derefter gik en ung husrødstjert i nettet, så endnu en "sort" fugl idag. Til sidst begyndte der også at gå lidt landsvaler i nettet, og som dagens sidste sorte fugl, kunne jeg pille stationens 10. bysvale ud af nettet og sætte en ring på den!
Så alt i alt en dag hvor det hele gik i sort, men på den fede måde. Dagens total endte på 93 mærkede fugle og derudover blev endnu en svensk rørsanger aflæst. Denne var mærket ved Bingmsarken sidste sommer!
Jesper
Foto: Jesper

Ingen kommentarer: