mandag den 22. august 2011

Uvejr og storkene der blev væk










Da jeg stod op virkede vejret langt bedre end DMI havde lovet, så det var positivt. Thorkild havde dog tjekket DMI og kunne berette at et uvejr var på vej. Vi stilte os i hoveddøren, og kunne langsomt hører tordenbrag i det fjerne over Tyskland og himlen blev også oplyst i glimt når lynene flængede den mørke nattehimmel. Uvejret kom hurtigt nærmere og pludselig var det over haven med en kraft jeg sjældent har oplevet. Det buldrede og bragede og store hagl hamrede ned over haven. Lidt efter blev haglene afløst af slagregn og ca 20 minutter efter var det overstået og vi kunne gå ud og kigge på haven.
På de 20 minutter var haven blevet dækket af et hvidt lag af hagl og der lå søer af vand overalt i haven plus at flere store grene var brækket af træerne på grund af det voldsomme vejr! Naturen imponerer gang på gang!
Vi satte hurtigt nettene op i håb om lidt fugle, men der var dog ikke mange fugle i krattene og i alt blev det kun til 69 mærkede idag! Thorkild skulle også hjem idag, og jeg takker for en rigtigt hyggelig periode Thorkild! Håber snart at se dig tilbage på odden!
Derudover drog rune også til Århus, hvor han skal studere de kommende år! Med hele 2 der tager hjem idag regner jeg med at mærke "hjemrejse-effekten" imorgen. Det er nemlig sådan at der tit sker noget specielt når nogle er rejst hjem, så vi får se hvad det bliver imorgen!
Til aften blev der meldt over 80 sydtrækkende storke ved Bøtø, så jeg drønede ud og ventede på dem. Det eneste jeg så til dem var dog en stor flok fugle på mange kilometers afstand, som fløj vest. Det kunne have været storkene, men kunne lige så godt have været måger. Til gengæld kom der nogle fine fiskeørne.
Jesper
Fotos: Jesper

Ingen kommentarer: