torsdag den 4. juni 2015

Så kom varmen

I går kom der ingen blog da jeg kom sidst på eftermiddagen, men gårdagens mærkning endte på 3 fugle. Natten til i dag blæste det ret kraftigt så jeg regnede ikke med mange fugle i dag. Men i løbet af kort tid fra da jeg begyndte at sætte nettene op lagde vinden sig heldigvis lidt og kom ned på 7m/s så alle net kunne sættes op. Der var fugle på hver runde indtil klokken 11 hvorefter der var tomt så jeg lukkede alt ned klokken 14. Der var pæn variation med arter i fangsten i dag og karmindompap blev ny ringmærkningsart for i år. Der var et par gulbug som jeg morede mig lidt over i dag da de efterlignede både vibe og splitterne. Det er meget normalt for gulbug at efterligne andre arter. Om aftenen kom 5 personer fra havørnegruppen som skal sove på fuglestationen i nat. Dagen mærkninger:
 Rødstjert/Redstart - 1
Solsort/Blackbird - 1
Gulbug/Icterine warbler - 4
Kærsanger/Marsh warbler - 1
Gærdesanger/Lesser whitethroat - 1
Tornsanger/Whitethroat - 3
Havesanger/Garden warbler - 4
Munk/Blackcap - 1
Gransanger/Chiffchaff - 2
Løvsanger/willow warbler - 1
Grå fluesnapper/Spotted flycatcher - 1
Tornirisk/Linnet - 1
Gråsisken/Redpoll - 1
 Karmindompap/Common rosefinch - 1
Total - 23

Ingen kommentarer: