søndag den 30. maj 2010

Dræbervind

Østenvind og Gedser er bare ikke nogen kombination. Hvis der var nogen tvivl om det, så blev det emne vist godt og grundigt uddebatteret i dag. Til trods for, at der havde været fint trækvejr i nat og vinden lå på et forholdsvis roligt leje ved solopgang, så udeblev fuglene. Dagens resultat blev således beskedne 9 fugle. De trækker simpelthen uden om Gedser i østenvind. Jeg nåede lige akkurat de fem standardiserede timer, inden vedvarende sileregn tog over, og jeg måtte lukke nettene.

Jeg gik en tur ved middagstide i øsende regn, hvorved jeg kunne konstatere, at der er igen i dag var mindst 4 Karmindompapper i området, hvoraf de to af dem er mærket. Og så skete der ikke mere i dag.

Vejrudsigten for imorgen og tirsdag ser usandsynligt trist ud! Det ser faktisk ud til, at det vil regne næsten uafbrudt indtil tirsdag kl. 9, og for at det ikke skal være løgn, lover DMI kratig vind fra nordøst. Det er derfor nok meget tvivlsomt, om jeg overhovedet kan mærke de næste 36 timer. Jeg sidder og overvejer at gå i midlertidig regndvale indtil tirsdag morgen. Jeg har før præsteret at sove 26 timer i streg, så den succes kunne jeg jo prøve at gentage.


De næste to døgns vejrudsigt: Worst-case scenario!

Asger

Ingen kommentarer: