mandag den 3. maj 2010

Sovedag

En dag hvor de fem standardiserede timer bare skulle overstås så hurtigt som muligt. Frisk nordøstenvind og Gedser er ikke nogen god kombination, hvilket blev cementeret godt og grundigt i dag. Der var dog spændende aflæsninger af et Torniriskpar, som begge var mærket af Jesper i henholdsvis april og juni sidste år. Hannen havde dog skiftet køn imellemtiden, hvilket viser hvor svære de kan være at kønsbestemme! Jeg nåede 4 nymærkninger indtil kl. halv tolv. Det var det! Derefter lukkede jeg og gik ind og slappede af. Kl. 14 lagde jeg mig til at sove, hvorefter jeg sov stort set uafbrudt de næste 14 timer indtil kl. 04 tirsdag morgen, da jeg skulle op og sætte net op! Sådan kan man også tilbringe en dag på fuglestation. Men det var da dejligt at få sovet ud.

Asger

Ingen kommentarer: