fredag den 9. maj 2008

Det bygger op!

Fredag skulle jo så have været dagen, hvor den hvidskæggede sanger skulle produceres, og forventningerne var da også i top, da nettene blev sat op om morgenen! På første runde stod det dog klart, at det ville blive en temmelig kedelig dag på odden! Kun 5 fugle fik ring på, og næste runde var lige så kedelig, og efter 3. runde var der ikke en eneste fugl i nettene, og jeg gik den ene nulrunde efter den anden, men så pludselig da jeg kom op til p8, ku jeg se noget der lyste godt op i nettet! Og der hang den fedeste gamle han af gulirisk, og min 4. nye mærkeart på 4 dage var en realitet!

Gulirisk 3k+ han Foto: Jesper Brinkmann











Efter gulirisken var kommet i hus blev nettene lukket, og jeg gik op til byen for at producere og fouragere. Det blev dog ikke til mere end 4 udtrækkende musvåger, og så måske dagens hit: en køn pige i Gedser By, det er lidt af en 3-stjernet sjældenhed!
Imorgen er der igen en chance for hvidskægget i nettet!
Jesper

Ingen kommentarer: