mandag den 15. september 2008

Lille flue!


Her igen lige en lille haveringmærkningshistorie fra det Vestsjællandske! Idag lød der til at være rigtigt godt med fugle i min have, så selvom jeg kun lige havde 1½ time jeg kunne have mine to net åbne inden jeg skulle på arbejde, gik jeg ud og åbnede dem! Der sad da også hurtigt et par rødhalse og et par blåmejser i nettet, og lidt efter hang der en fugl i det net, der står længst fra huset, og jeg kunne ikke helt se, hvad det var i kikkert fra huset, så gik ud for at pille den ud, og sørme om det ikke var en fin 1k lille fluesnapper! Ikke lige en art jeg havde regnet med at fange i haven, så det var super fedt! Min far nåede også at se fuglen i hånden og to twitchere genfandt den i felten 1 time senere!

Nu er der ikke længe til jeg flytter til Gedser i en måneds tid, så vi ses dernede i oktober!

Jesper Brinkmann

1 kommentar:

Unknown sagde ...

Good good good......