onsdag den 31. december 2008

Godt nytår!


Selvom det er årets sidste dag, så skal man jo lige se om man ikke kan fange årets sidste fugle, så jeg har også idag haft net oppe i haven, og er indtil videre på 15 mærkede fugle. Midt på dagen kørte min far og jeg ned i sommerhusområdet, hvor vi vidste at der sad en uglekasse, så vi ville se om vi kunne være heldige at der også skulle være en natugle i kassen, som vi kunne ringmærke.

Der sad også en fin natugle i kassen, så den fik en 3´er ring omkring benet, og blev den første natugle jeg mærker på Vestsjælland. Ellers er det blevet til 5 musvit, 5 grønirisk, 1 rødhals, 1 solsort og 2 bogfinker, samt en del aflæsninger! Nu bliver nettene snart lukket, da jeg skal til Fredericia og holde nytår, så til allersidst vil jeg bare ønske jer alle sammen et fremragende nytår, og jeg håber, at i vil følge os ringmærkeres liv på bloggen i det nye år også!

Godt nytår!

Jesper Brinkmann

1 kommentar:

Birger J. sagde ...

Hej Jesper, Hans, Benny og alle I andre!

Det er meget spændende og lærerigt at følge med i jeres vigtige arbejde på fuglestationen.

Jeg glæder mig til også at følge jer i 2009!


Godt Nytår!

Birger J. Gedser