onsdag den 21. januar 2009

Foråret er på vej
















Idag havde jeg langt om længe en fridag, jeg kunne bruge på lidt ringmærkning i haven! Indtil videre er det blevet til 10 mærkninger af arterne: solsort, bogfinke, kvækerfinke og grønirisk. Og udenfor skinner solen og der er ikke bidende koldt længere, så foråret er på vej!
Man kan kun glæde sig til forårets komme, for så kommer alle trækfuglene også tilbage til landet sydfra! Billederne har jeg taget i foråret 2006, hvor blandt andet Rune Tjørnløv og jeg boede en uge på Anholt. Udover at kigge på træfuglene, der var på vej til Sverige og Norge, så forsøgte vi også at fange fugle til ringmærkning to forskellige steder på øen! Desværre var ugen præget af kraftige nordlige vinde samt kulde, så det blev ikke til så mange fugle i garnene, men iblandt de få fugle var både lille korsnæb, skægmejse og 3 rødryggede tornskader!

Om ikke så længe begynder forårstrækket, samt ringmærkningssæsonen på alle fuglestationerne i Skandinavien.
Jeg glæder mig!

Jesper Brinkmann

Ingen kommentarer: