mandag den 1. november 2010

Nybyvej 51 oktober måned 2010


Det er dog nok den vildeste måned, jeg har haft i al den tid, jeg har ringmærket på matriklen. Der er ringmærket 554 fugle, fordelt på 20 arter: Musvit 208 - Blåmejse 71 - Rødhals 35 - Skovspurv 70 - Gransanger 30 - Munk 18 - Sumpmejse 3 ( nr. 91 - 92 - 93 ) - Fuglekonge 8 - Grønirisk 53 - Gærdesmutte 4 - Bogfinke 31 - Sortmejse 7 - Spætmejse 2 - St. Flagspætte 2 - Sangdrossel 1 - Træløber 2 - Kvækerfinke 6 - Solsort 1 - Dompap 1 og Vindrossel 1.
Der er aflæst 26 fugle, de 25 var alle fugle som er ringmærket her, den sidste, en Musvit var mærket på Gedser Fuglestation, af Rune.
Det store antal Musvitter, har overrasket mig meget, de har faktisk været her hele måneden, men ikke en eneste med udenlandsk ring, det er lidt underligt. 30 Gransangere er også mange i min lille have, og så 3 Sumpmejser mere, hvor kommer de dog fra, det bliver næsten et helt jubileum, den dag jeg runner 100 mærkninger.
Det har været måneden, hvor der er trukket mange hunderede Bramgæs sydover, en hel del Ringduer er det også blevet til. Ravnene har ladet høre fra sig, og de små Korsnæb, viser sig næsten hver dag. Jeg har hørt/set de første Sjagger og på den sidste dag i måneden, rastede der Silkehaler i træerne omkring huset.
Men en Hvidbrynet Løvsanger eller Rødtoppet Fuglekonge kunne godt finde vej til Nybyvej, det er snart længe siden.
Ellers bliver det spændende at se, hvad næste måned kan bringe.

Benny

Ingen kommentarer: