mandag den 21. marts 2011

Konger på hav og i haven...

Gårsdagen bød på tæt tåge og absolut ingen fugle indtil det klarede op lidt over middag. Jeg havde lige lukket net og fik lidt at spise, da der tikkede en sms ind. Kongeeder ad han 13.39..(Se galleriet) Fuck, men man kan jo ikke være allevegne, så jeg måtte nøjes med min rullepølse-mad på stationen. Der gik ikke længe før der tikkede endnu en sms ind.. Denne gang var det en Islom, der passerede Odden. Jeg gik selvfølgelig ud til de to observatører, Louis og Jens Eriksen og fik lidt ederfugle i kikkerten, men ingen sensationer resten af eftermiddagen.

I dag har der været pænt med fugle både i haven og i luften. Lars Munk tog træktællingerne på Odden, imens jeg passede nettene og scannede ederfugle-flokke imellem net-runderne. I alt blev det til lidt over 10.800 trækkende ederfugle og endnu en Islom (Lmu). Jeg fik mærket min første rødtoppede fuglekonge i år (se billede ovenfor), en flot 2k han. Den standardiserede ringmærkning gav 52 mærkninger, hvoraf musvitterne dominerede med hele 38 fugle.

GFU blog v./Rune Tjørnløv

Ingen kommentarer: