fredag den 6. november 2009

Årsrekord for snepper!


Idag valgte jeg endnu engang at vende snuden mod Gedser, i forhåbning om at kunne fange lidt fugle i løbet af weekenden. Klokken 15 mødtes jeg medd Benny i Nykøbing, og han kørte mig til Gedser. Selvom der kun var en time til det blev mørkt valgte vi alligevel at sætte nettene op! Under netopsætningen var 200 sjaggere på trækforsøg og jeg lettede en skovsneppe ved ø3. Der var da og en smule fugle at fange, men dog mest rødhalse med ring! Desuden fangede jeg en solsort jeg selv havde mærket hernede 13. oktober 2007!

På sidste runde da det var blevet mørkt hang skovsneppen i uglenettet! Fedt! Det var noget af en klods på 338 gram, og selvom den var gået i øverste fag hang den nærmest nede ved jorden!Det er den 3. skovsneppe der bliver mærket på oden i år, hvilket er ny rekord! Ialt blev 9 fugle mærket i løbet af den sidste time inden solen forsvandt!

Nu håber jeg bare på en masse fugle i løbet af weekenden!

Jesper Brinkmann
Foto: Arkivfoto Brian Maar

Ingen kommentarer: