mandag den 21. marts 2016

Overraskelse mod slutningen

Der var godt med vind i dag, så noget af haven og de nyopsatte net på engen kunne desværre ikke åbnes. Fuglene var få, men der var lidt på hver runde og vi troede, at vi kun lige sneg os over ti fugle Det ændrede sig bræt, da en hel flok Halemejser (Long-tailed Tit) fløj i N1 og N2, som nævnt i går er de net virkelig kommet i kampform! Det var både ny mærkeart for Rasmus og jeg.
Også to Røde Glenter fløj over os i dag på runde.
Nordlig og Sydlig Halemejse, Foto: Rasmus Momme
Den anden dag viste jeg Laszlo på planchen ude på odden at man kunne finde rav her og et par dage efter kom han hjem med en klump, som jeg desværre måtte fortælle ham var en sten. Så mens han var inde at handle i dag gik Rasmus og jeg ud på Odden og fandt lidt så vi kunne vise ham hvordan det så ud. Han fik straks blod på tanden, da han kom tilbage og så det. Han strøj derud og nogle timers birding og ravsamling senere kom han tilbage med et stykke dobbelt så stort som det største jeg havde fundet (ca. 1cm).Så nu går der sport i det!

Blog v. Andreas Bennetsen Boe

Total: 17

Jernspurv / Dunnock - 2
Solsort / Blackbird - 1
Halemejse / Long-tailed Tit - 8
Blåmejse / Blue Tit - 1
Skovspurv / Tree Sparrow - 1
Bogfinke / Chaffinch - 2
Grønirisk / Greenfinch - 2

Ingen kommentarer: