søndag den 20. marts 2016

Rasmus tog fuglene med sig!

Der var flere ting der gik i opfyldelse i dag! Både ønsket om at Rasmus bragte fuglene med sig og at se nettet N2 præstere i sin nye kampform. Vi kom helt op på 16 fugle i dag, stærkt hjulpet af en hel flok Blåmejser der fløj i lige netop N2! Årets kun anden Bogfinke blev mærket i dag, ellers var der ikke noget nyt, men det arbejder vi på! Til eftermiddag gik vi nemlig alle tre ned og satte fire net op ude på engen, da der er begyndt at raste lidt fugle derude efterhånden. Det bliver spændende at se om det bringer noget!
I morges satte vi net op i 4 graders varme og efter middag bragede solen rigtig frem. Vi kom op på helt uhørte 9 GRADER. Så vi smed tøjet og blev i skyggen. Inden solen gik ned gik jeg mig en tur i haven for at se om jeg kunne finde en sommerfugl i varmen. Vi så årets første, en Nældens Takvinge oppe ved Bøtø den anden dag, men ingen i haven endnu. Dog fandt jeg min første Brandmus nogensinde! Så er Laszlo ikke den eneste der har fået lifere her.

Blog v. Andreas Bennetsen Boe

Total: 16

Jernspurv / Dunnock - 3
Blåmejse / Blue Tit - 10
Musvit / Great Tit - 1
Bogfinke / Chaffinch - 1
Grønirisk / Greenfinch - 1

Ingen kommentarer: