tirsdag den 3. juni 2008

Lille Flue og Lunds!

Endnu en østenvindsdag på odden! Som de foregående dage var der meget få fugle i nettet, og klokken 8 havde jeg kun fanget 4 fugle, og det blæste mere og mere op, så overvejde kraftigt at lukke net, men i N5 sad der så pludselig en lækker lille fluesnapper! Det var den 3. lille fluesnapper jeg fanger, og sjovt nok har jeg fanget alle 3 i nettet N5! Fuglen var en 2k og formentlig en han, men hørte den desværre ikke synge i løbet af dagen.








Dagens lille flue Foto: Jesper Brinkmann







Gert og Preben Berg nåede at se fuglen inden den blev sluppet, og derefter blev nettene lukket og Gert og jeg kørte til Møn for at prøve lykken med gårsdagens lundsanger derovre!

Vel ankommet til Geocenteret mistede jeg dog hurtigt modet, for der blæste mildest talt temmelig meget! Jeg havde dog aldrig været ved Møns Klint før, så jeg besluttede at gå hele vejen ned ad trappen for at se klinten ordentligt, og det viste sig at være en god ide, for halvvejs nede var der pludselig læ og straks kunne man høre både musvitter og bogfinker, og sørme om ikke også lundsangeren pludselig sang en strofe ganske tæt ved trappen! Herefter stod vi og lyttede i 3 kvarters tid uden at høre mere til den desværre! Vi var også lige nede og kigge til vandrefalkene hvor vi kunne se hannen og to af ungerne!

Jesper

Ingen kommentarer: