torsdag den 14. august 2008

Hvidvinget korsnæb!

Efter fyraften valgte jeg og tage en tur i Bøtø skoven for at se, om jeg kunne finde en Hvidvinget korsnæb og for en gang skyld var der noget der lykkes.
Efter at have været gået ca. en kilometer ind i skoven fra p pladsen ved Bøtø, kunne jeg køre nogle lille korsnæb, der kom flyvende, og jeg tjekkede dem og kunne se vingebånd på mindst to fugle og den ene var i hvert fald en rød fugl. Hørte dem også kalde et par gange.
De fløj lavt i vestlig retning, hvor jeg prøvede at genfinde dem, men lige efter kom der en meget våd og kold regnbyge, og havde ikke held med og genfinde dem.
Senere var Gert kommet og stod der, hvor jeg havde set fuglene og jeg gik tilbage hen mod Gert.
Da jeg var lige ved at møde Gert, kom der er flok Lille korsnæb lavt flyvende syd som sagtens kunne have været samme flok som den med de hvidvingede korsnæb, men kunne ikke se eller høre noget i flokken.
Der ud over var det et mylder af småfugle en masse løvs og gransangere, brogede og grå fluesnappere, fuglekonger, sortmejser, halemejser, dompaper, træløbere, store flagspætter, skovskader, mm.
Håber på og kunne fange en masse fugle i morgen tidlig, inden jeg tager på arbejde.

Jens W Christoffersen

Ingen kommentarer: