mandag den 25. august 2008

Så kom der vendehals!!!


Ville lige sætte nettene op til lidt aften mærkning oven på weekendens gode fangst og det gav også pæn fangst med 71 fugle mellem kl. 16:00 og 21:30.
Da jeg gik de første runder havde jeg godt set et par vendehalse, men troede bare det var nogle af dem, der var fanget dagene i forvejen, men på tredje runde fangede jeg først to i samme net uden ring og længere henne på runden, sad der en mere uden ring og næste runde gav en mere uden ring, plus en med ring der var mærket nogle et par dage før, men som om det ikke var nok, fangede jeg en mere uden ring på sidste runde, altså 5 nymærkede og 1 aflæsning på 5 en halv time om aftenen det må siges og være meget tilfredsstillende.
Derudover fangede jeg rødhals1, rødstjert 6, gulbug 1, gærdesanger 9, tornsanger 4, havesanger 10, munk 3, løvsanger 7, broget fluesnapper 23, rødrygget tornskade 2.

Jens W Christoffersen.

Ingen kommentarer: