torsdag den 27. august 2009

Få fugle og spændende edderkopper

De foregående dage, har budt på mellem 40-50 fugle i nettene, men dagen i dag kunne ikke helt leve op til de sidste dages standarder. Ialt blev 25 fugle ringmærket. Her iblandt brogede fluesnappere, rødstjerter, diverse sangere og en enkelt spurvehøg, 1k han. Årets 7. skovsanger blev mærket af Stig, imens jeg tog mig af spurvehøgen.
Ud på eftermiddagen gik jeg en tur ud imod Odden, for at se lidt vistjerter og sommerfugle. Idet jeg stod og iagttog nogle sommerfugle ved kysten bag den offentlige parkeringsplads, faldt jeg pludselig over en fantastisk flot hvepseedderkop. Arten er tidligere observeret på fuglestationens område blot en gang tidligere og Hans Lind har set en i baghaven for en del år siden. Jeg tilkaldte Stig og Ina, som kom ud og så edderkoppen og sammen fandt vi i alt 6 individer af hvepseedderkop inden for 50m. x 5m..

Hvepseedderkop 27/8 09. Foto: Rune S. Tjørnløv

GFU-blog v./ Rune S. Tjørnløv & Stig Jürgensen

Ingen kommentarer: