lørdag den 22. august 2009

Nybyvej juli måned.



Der er nu ved at komme, lidt flere fugle ved "Lervejshus", så det er lidt mere spændende, at ringmærke igen. Jeg forsøger at mærke, så ofte det er muligt, når ellers arbejdsplanen tillader det.

Det er ofte de 2 net, der står i bevoksningen, tæt på huset, der giver flest fugle.

Det er blevet til 21 arter, fordelt på: Munk 39 - Musvit 26 - Blåmejse 11 - Grønirisk 5 - Sumpmejse 2 - Bogfinke 3 - St. Flagspætte 1 - Solsort 8 - Rødhals 8 - Spætmejse 3 - Dompap 9 - Kernebider 6 ( heraf en 1k ) - Løvsanger 1 - Gransanger 1 - Gærdesmutte 2 - Havesanger 1 - Gulspurv 1 - Skovspurv 1 - Rødstjert 1 - Træløber 1 - Gulbug 1.

I alt 131 fugle.

Når der ikke er så meget at ringmærke, nyder jeg de mange sommerfugle, jeg har i haven, især den store Kejserkåber, som har været meget talrig, den vil gerne fouragere på de mange sommerfuglebuske, jeg har fået planet.

Nu går jeg bare og venter på, at trækket skal gå igang, dette plejer at give et eller andet spændende i haven.

Ingen kommentarer: