tirsdag den 13. juli 2010

Lidt stilstand

Idag stod jeg op klokken 03.30 og sikke et skue der mødte mig. Ud over Tyskland flængede det ene lyn efter det andet nattehimlen, hvilket var et fantastisk syn. Jeg overvejede hvad vej vejret mon ville gå og vurderede at det nok var bedst lige at vente med at slå nettene op, og kunne ikke lige tjekke radaren da Rune lå og sov på kontoret.
Det var dog den rigtigt beslutning for lidt efter var uvejret over odden. Klokken 6 satte jeg nettene, men lidt efter kom dog der en kort byge mere, men så var det også slut. Der var dog få fugle i haven, hvilket nok skyldes nattens uvejr. I alt 9 fugle blev mærket i løbet af dagen, hvor en gammel hun rødrygget tornskade var den bedste. En anden sjov fangst var en tornsanger, som det viste sig at jeg selv havde mærket hernede i 2007. Herefter var den ikke fanget eller aflæst siden, før jeg altså fangede den idag. Men det sjoveste var næsten at den sad i præcis det samme net, som den gjorde for 3 år siden:)
Af træk var der lidt mudderklire og en svaleklire om morgenen. Desuden meldte Louis om en gammel sorthovedet måge på en mark ved Gedesby.
Jesper Brinkmann

Ingen kommentarer: