torsdag den 13. september 2012

Regn og mere regn..

I går kom der ingen blog ud da der nettene først kunne sættes op klokken 7 pga regn, nettene var dog oppe til 12.30 og dagen endte på 18 fugle.
I morges inden jeg skulle ud tjekkede jeg radaren og der var intet regn at se.
Ved 7 tiden havde jeg lige gået runde og pludslig kom der en byge men dog ikke kraftig så jeg valgte at gå runde med det samme og intet var gået i så jeg valgte at fortsætte.
Allerede 8.45 begyndte det at dryppe og få sekunder efter væltede ned og der var næsten skybrud så jeg løb ud og lukkede nettene og de 5 fugle som var gået i kom i poser.
Da alle net var lukket fik jeg det våde tøj af og sat til tørre.
Fuglene skulle mærkes men jeg var nød til at skrive på en lap papir da bogen var helt våd.
Fuglene var næsten tørre efter de havde siddet i posen så det var en lettelse.
Jeg tog så ikke chancen med at få nettene op igen og både tøjet og bogen kunne heller ikke bruges mere fordi de var for våde.
Det viste sig så at der selvfølgelig ikke kom mere regn og efter middag kom solen frem.
Da solen var fremme valgte jeg at få lavet lidt havearbejde og 2 store læs brombærkrat blev kørt ud til bunken.
Totalen i dag endte på 46 nymærkede.
Henrik

Ingen kommentarer: