tirsdag den 2. september 2014

Novice på Odden.

Sent i går aftes ankom undertegnede (Andreas Bennetsen Boe) til stationen for at blive oplært i ringmærkning. Derfor håbede jeg jo at Anders kunne vise en masse fugle frem så jeg kunne suge til mig. Det blev da også en god dag med 85 nymærkninger, deriblandt en flot Stenpikker (Oenanthe oenanthe). Af genfangster skal nævnes en Nattergal (Luscinia lusciniaog en flot Lille Fluesnapper (Ficedula parva) han, der blev ringmærket for tre dage siden, hvoraf sidste lokkede Gert til. Selv fik jeg prøvet kræfter med Rødhals (Erithacus rubecula) og Rødstjert (Phoenicurus phoenicurus), som også var dagens talrigeste fugle.
Stenpikker (Oenanthe oenanthe)
Foto: Anders Odd Wulff Nielsen

Efter ringmærkningen tog vi ud på odden, hvor der var en smule stille med tre Almindelige Kjover (Stercorarius parasiticusog to Dværgmåger (Hydrocoloeus minutussom det bedste.
Anders finder Kjover!
Foto: Andreas Bennetsen Boe
I morgen loves der stort set samme vejr som i dag, så jeg glæder mig til endnu flere fugle helt tæt på.

Blog v. Andreas Bennetsen Boe

Ingen kommentarer: