mandag den 1. september 2014

Massivt kjovetræk og en sen nattergal

I går søndag, drog Heidi og mine forældre tilbage til Fyn og derfor har jeg i dag klaret ringmærkningen på egen hånd. Det var en stille dag ved nettene med bare 22 ringmærkede fugle. Regnbyer fra morgenstunden gjorde at jeg kun kunne have ganske få net oppe i de første 2-3 timer efter solopgang. Efterfølgende klarede det dog op og jeg kunne slå alle net op, men lige lidt hjalp det.
GFU's pt. yngste kvindelige ringmærker og famøse blog-skriver i sit es. Vi ses igen til oktober!
En sen Nattergal (Luscinia luscinia) blev dagens bedste ringmærkede fugl. På odden berettede Anders Prehn m.fl. om et pænt træk af kjover der inkluderede 53 Almindelig Kjove (Stercorarius parasiticus) og 3 Lille Kjove (Stercorarius longicaudus).
Nattergal (Luscinia luscinia)
Her til aften ankommer Andreas Bennetsen Boe, som skal læres op i ringmærkningens ædle kunst og holde mig med selskab det næste stykke tid. Vi krydser fingre for en god dag ved nettene i morgen.

Blog og fotos v. Anders Odd Wulff Nielsen

Ingen kommentarer: