fredag den 12. juli 2013

Besøg fra Fyn

I går aftes ankom Michael Bjerregaard plus børn og kone til stationen. De var så flinke at invitere mig på aftensmad efter jeg var hjemvendt fra en tur til stranden, for at fange digesvaler. Det lykkedes at fange tre 2K+ fugle. Både gårsdagens og dagens ringmærkning er gået godt og det er blevet til omkring 35 nymærkninger begge dage. Det er tilmed blevet til flere nye arter for efterårssæsonen. I dag lykkedes det os at fange rødrygget tornskade, kærsanger og sortmejse. Desuden har der i haven rastet 2 gøge, 2 stor flagspætte og en broget fluesnapper. Trækket af gamle havesangere, tornsangere og gulbuge fortsætter og jeg satser på at det bliver ved med den gode vejrudsigt for de kommende dage.
Rødrygget Tornskade han, 2K+. Av!

Sortmejse, Juvenil.
I formiddags var Benny et smut forbi stationen for at slå græsset. Han var grundig og fik også slået i fårefolden, så nu er lærkenettene klar til at komme op! Imens tog Michael og familie et smut til Nykøbing og jeg kunne få mig en lur.

GFU-blog v. Anders Odd Wulff Nielsen

Ingen kommentarer: