torsdag den 25. juli 2013

Tørke


Trods en del regn tidligt imorges, var jorden stadig knastør! da vi kunne sætte nettene kl 9.
Det medførte at der kunne soves lidt længere end sædvanligt, hvilket var dejligt :)
Vinden var i SØ og så vi håbede på at en eksotisk fugl kunne dukke op. Det udeblev dog desværre, til gengæld var fangsten udemærket med 47 fugle og deriblandt årets første engpiber!

Der blev brugt knofedt i haven, hvor Anders og undertegnede fik fjernet brombærkrat omkring netbanerne, her blev havetraktoren også lige "luftet". Imens fik Heidi købt ind til lækker grillmad og rengjort hytten. Hans Lind var lige et smut forbi, og arbejdede på data i forbindelse med beskrivelse af fugleåret.

Dette er undertegnedes sidste aften på stationen, og jeg vil gerne lige benytte lejligheden til at sige stor tak! til Anders, Heidi og Jesper for at lærer mig op, og ikke mindst for hyggeligt samvær. Jeg vil gerne takke Rune Tjørnløv for at jeg måtte komme, Gert for kørsel, sjovt selskab og fugle tips, Hans Lind for at den store service at fragte mig frem og tilbage fra Gedser og fuglestationen, derudover alle jer andre som jeg har mødt og gjort det til en fryd at være her. Jeg håber på at komme igen engang ude i fremtiden.
 


Jeg må beklage at vi glemte at skrive blog indlæg igår, her kommer et kort resumé.

Onsdag: Hviledag

Onsdag var "hviledag" ala i Tour De France efter vi tirsdag havde knoklet benhårdt i haven.
Gert kom forbi og hilste og kiggede til hans sommerfugle fælde, som var proppet med dansemyg til den store guld medalje, generelt har der været ubeskriveligt mange insekter i haven den seneste tid.

Den samlede fuglefangst kom op på 65 fugle hvor det meste bestod af kærsangere, 2 karmindompaper, og 1 træløber var med i fangsten.




Skrevet af Sebastian N. McQueen

Ingen kommentarer: