lørdag den 13. juli 2013

Lille Korsnæb i garnet og Almindelig Skråpe på aftenturen!

De fine fangsttal fortsætter og der er stadig gang i især 2K+ gulbuge og lidt kærsangere. 28 nymærkninger endte dagen på og heriblandt et par spændende fugle. Dagens først overraskelse var endnu 3 juvenile sortmejser. Fra stationshaven sås og hørtes desuden stor flagspætte, træløber sp., 50 små korsnæb, småspove, strandhjejle, almindelig ryle, rødrygget tornskade og en enkelt indtrækkende trane. Men dagens største overraskelse finder jeg i F4 midt på dagen, inden jeg lukker nettene;


Lille Korsnæb 1K, hun og kun stationens 3. mærkede gennem tiden! Fuglen vakte stor begejstring hos ringmærkeren og ikke mindst Michael, Gert og Hans.
Gert og Michael + kone har gået til den i dag, med kratrydning og reparation af det lille haveskur. Så nu er alle netbanerne klippet og pilekrattet langs vejen ved stationen har fået en ordentlig omgang. Stationshaven ser efterhånden rigtig nydelig ud og jeg er klar til at tage imod flere fugle. I morgen får jeg besøg af min familie som skal være her i et par dage. De tager Heidi med som bliver her på ubestemt tid og hjælper til med ringmærkningen. 

AFTEN-UPDATE
1 ALMINDELIG SKRÅPE, 3 Almindelig Kjove, 3 Dværgmåge og 1 Knarand er her til aften set ved odden!
Skråpen er kun 3. obs fra odden og blev opdaget af Michael på en sådan afstand så den lige nøjagtig kunne bestemmes i håndkikkert. Fuglen blev fulgt i 10 minutter og forsøgt videodokumenteret, hvor den fløj frem og tilbage ud for obsposten.


GFU-blog v. Anders Odd Wulff Nielsen
Fotos: Gert Jeppesen




Ingen kommentarer: