tirsdag den 21. oktober 2008

Ny mærkeart for Gedser odde!



Idag var virkelig skod rent fuglemæssigt på odden! Det regnede og blæste kraftigt! De få spejlnet jeg kunne have oppe, gav fire fugle jeg havde ringmærket i forvejen, så noget måtte gøres! Jeg bedte derfor Jens om at købe en fiskeketcher med tilbage til stationen. Da det blev mørkt om aftenen gik jeg ned på stranden for at se om der var nogle fugle jeg kunne fange. Der var dog totalt dødt, så havde faktisk opgivet, da der pludselig stod to grågæs på stranden, de begyndte dog at gå ud i vandet og jeg måtte nærmest løbe ud i vandet efter dem, men projektet lykkedes og jeg fik nettet den ene af dem!

Det var ny mærkeart for Gedser odde, så super fedt! Herefter forsøgte vi Birkemose og Kroghage uden held, men skal ud igen imorgen!

Jesper Foto: JWC

2 kommentarer:

Castang sagde ...

Hvordan kunne du fange grågæs, vil de ikke flyve så snart de ser dig

Gedser Fuglestation sagde ...

Hey! Jo normalt flyver grågæs så snart de ser en, men hvis man går ud om natten med en meget kraftig lygte så kan man paralysere dem, og så kan man nogle gange være heldig at fange dem med en ketcher!
Mvh
Jesper Brinkmann