søndag den 19. oktober 2008

Ny mærkeart

Efter at jeg havde fået fodret de forskellige dyr på mine forældres gård om søndagen gik jeg ud og satte mine to net op ude i deres have, for skulle da lige se om jeg kunne fange lidt fugle! 5 minutter efter kunne jeg pille 5 musvitter og 2 kvækerfinker ud af nettet. Det var første gang jeg fangede kvæker i haven, så dem var jeg glade for. Der gik dog hurtigt flere fugle i, og lige pludselig kunne jeg se en halv stor fugl hænge i nettet ved foderbrættet. Jeg løb derud og kunne pille en ung stor tornskade ud af nettet!! Ikke lige en art man regner med at fange inde i sin egen have!
Der blev ved med at gå en del fugle i og specielt kvæker hang der en del af. På den ene runde hang der en bogfinke mellem kvækerne og så med det samme at den havde ring på venstre ben og jeg mærker altid på højre. "1EP27136 Riksmuseum Stockholm" - FEDT! Første udenlandske aflæsning i min have!
Som om at dette ikke skulle være nok hang der om eftermiddagen en mega flot husskade i nettet, og det var sågar en ny mærkeart for mig. Ialt blev følgende mærket i haven idag: Solsort3, Musvit10, Blåmejse5, Stor tornskade1, Husskade1, Skovspurv6, Bogfinke2, Kvækerfinke18, Grønirisk6 ialt 52 fugle.
Man havde jo næsten ikke lyst til at tage tilbage til Gedser om aftenen, men jeg gjorde det nu alligevel:)
Jesper

Ingen kommentarer: